Нова студія  – розмова з Головою громадської спілки “Ірпінська агенція розвитку” Оленою Чернявською

Де взяти гроші на реалізацію власних стартапів? Що потрібно, щоб твою ідею помітили і оцінили? Чи довіряють українцям європейські грантодавці? Та де шукати реальних спонсорів? Про це та інше у розмові з керівником Ірпінської агенції розвитку Оленою Чернявською у Новій студії.

̶  У лютому в Ірпені створили “Агенцію розвитку”, чи вдалося вже реалізувати якісь проекти й виграти гранти?

Ми вже можемо пишатися виграними проектами й реалізацією різних громадських ініціатив, і один з грантів, який ми на даний момент реалізуємо  ̶ це грант від американського агенства в США з міжнародного розвитку в рамках проекту “Лідерство в економічному самоврядуванні”. Цей проект пов’язаний з розвитком малого та середнього бізнесу, створенням дорожньої карти розвитку малого та середнього бізнесу для учасників АТО.

“Ірпінська агенція розвитку” працює на залучення зовнішніх інвестицій у регіон, її засновниками стали 15 відомих громадських організацій Приірпіння. За час діяльності агенції вдалося реалізувати близько 10 проектів, серед них регіональний турнір для молоді бізнес-профі, акція “Зобимо Україну чистою разом”, фестиваль “Трипілля цивілізація творців” тощо. За півроку роботи “Ірпінській агенції розвитку” вдалося залучити у місто вже близько чотирьохсот тисяч гривень.

Власне кажучи, я би порадила всім для початку почати шукати відкриті конкурсні пропозиції, в Інтернеті є багато корисних сайтів, де можна знайти ці відкриті пропозиції, у нас в агенції є теж збірник в електронному варіанті всіх інституцій грантодавців, які можуть надавати кошти.

̶  На скільки велика вірогідність, переходу людини одразу “з грязі, у князі”, що ось в нього з’явилась ідея, він прийшов до вас, ви знайшли йому гроші й він став цим займатися.

Нульова. Тому що для того, щоб дійсно написати гарний проект треба тренуватися не один місяць, подавати не одну грантову концепцію-пропозицію, а з першого разу позитивного результату не варто чекати, проте потрібно вірити в себе.

̶  У вашій діяльності саме гендерна рівність і жінка як особистість займає  цікаву позицію?

Так, один із наших перших проектів, які ми реалізували в рамках агенції,  ̶  це була конференція щодо прав і ролі жінок у суспільно-політичному житті, і регіональний аспект був спрямований саме на Приірпіння.

̶  Працюючи з іноземною компанією ви вже можете сказати на скільки прозоро проходить ця процедура надання гранту, тому що в нас досі люди не вірять, що от можуть просто так дати гроші.

Насправді грантодавці дуже жорстко реагують на будь-які аспекти щодо вибору своїх клієнтів, і, коли реалізується грант, теж дуже ретельно перевіряють найдрібніші нюанси чи то бухгалтерія, чи то фінанси, чи то ще якісь аспекти, і тут просто так не пройде якась недбалість і так далі. Також грантодавці не довіряють державним структурам і менше довіряють бізнесу, проте частіше я б сказала 80 відсотків хочуть працювати та мають бажання працювати саме з громадськими організаціями.

̶  Простій людині на скільки підготовленою потрібно бути, щоб прийти до вас і зробити успішний проект із першого разу? Що для цього потрібно?

Потрібно дуже довго над ним працювати, збирати інформацію, прописувати результати, прописувати бізнес-план проекту, ризики…Там цілий перелік критеріїв над якими потрібно працювати. Також я думаю на сьогодні в Україні і в нашому регіоні  актуально буде саме розвиток креативного підприємництва, креативного сектору економіки.

̶ Хочемо також почути про ваш проект, який ви зараз реалізуєте,  ̶  це центр креативного підприємництва.

Ми його ще не реалізуємо, це лише наша ідея, ідея нашої агенції створити в Ірпені центр креативного підприємництва  ̶  це може бути молодіжний жіночий центр. Ми вже прописали декілька грантових пропозицій, вже відправили та чекаємо результатів, але це теж не дуже швидко може бути, тому що наприклад 2-3 місяці розглядається лише проектна концепція, а потім якщо ми переходимо на наступний етап, дається ще декілька місяців вже на розробку проекту. Але є зацікавлені особи в нашому регіоні, активісти та члени нашої агенції, які хочуть розвивати саме креативний сектор економіки  ̶  це і видавнича справа, і медіа школи, і мода, і дизайн, і виробництво одягу, і виробництво сувенірної продукції  ̶  це досить багато напрямків, які потрібно розвивати саме в нашому регіоні.

Довідка. Олена Чернявська. 33 роки. Народилася в Ірпені. Кандидат економічних наук, доцент Київського національного університету імені Вадима Гетьмана. Післядипломну освіту здобула в Польщі. Стажувалася в США. Засновниця громадської організації “Міжнародний центр розвитку смарт суспільства”. Переможець у номінації «”чений року” на іменну стипендію ірпінського міського голови для обдарованої молоді. Голова громадської спілки “Ірпінська агенція розвитку”.

Детальніше – в сюжеті:

Закладка Постоянная ссылка.

Комментарии закрыты